Нещодавно до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію надійшов наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку».
На думку Громадянської мережі ОПОРА, Порядок, затверджений вищезазначеним наказом, не відповідає правовим актам вищої юридичної сили (зокрема – Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку») та містить корупціогенні норми.
Нещодавно до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію надійшов наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку».
На думку Громадянської мережі ОПОРА, Порядок, затверджений вищезазначеним наказом, не відповідає правовим актам вищої юридичної сили (зокрема – Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку») та містить корупціогенні норми.
Так, проведення конкурсу з призначення управителя для «групи будинків», окрім того що суперечить нормам згаданого закону, також створює умови для зловживань з боку органів місцевого самоврядування: об’єднавши надто велику кількість будинків у «групи», можна фактично усунути від участі в конкурсі суб’єктів малого і середнього бізнесу, орієнтованих на управління окремими будинками чи невеликою їх кількістю.
Крім того, положення Порядку щодо визначення переможця конкурсу щодо групи будинків містять корупціогенні норми, які дозволяють отримати перемогу учаснику конкурсу, який пропонує не найвигіднішу для конкретного будинку ціну. Так, п.6 розділу IV Порядку передбачає оцінювання конкурсної пропозиції в частині ціни за середньою ціною для групи будинків.
Прості арифметичні підрахунки показують, що ця норма дозволяє учасникам конкурсу маніпулювати пропонованою ціною для різних будинків з тим, щоби перемогти в конкурсі - і при цьому навіть отримати більший дохід, ніж той, який би отримали інші учасники, які запропонували коректний розрахунок ціни. Як наслідок, конкурс може перетворитися на «змагання брехунів».
Громадянська мережі ОПОРА неодноразово вказувала на ці недоліки Мінрегіону та надавала відповідні зауваження та пропозиції, однак вони, на жаль, залишилися неврахованими.
З огляду на вищесказане, Громадянська мережа ОПОРА звертається до Міністерства юстиції України із закликом повернути вищезазначений наказ Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України без державної реєстрації для доопрацювання.